خيلي تعجب بر انگيز نيست كه در اسباب كشي با وجود كارهاي بسيار زيادي كه مي بايست انجام شوند، سخت تر و غير قابل پيش بيني تر از چيزي باشد، كه برنامه ريزي كرده بوديد. هر چه به روز اسباب كشي و باربري نزديك مي شويد استرس شما زياد تر شده و در نتيجه تعداد اشتباهات نا خواسته و غير قابل اجتناب شما به صورت صعودي بالا مي رود.
باربري و اتوبار ظريف بار براي اينكه به شما كمك كند كه جا به جايي بدون استرسي از شروع تا پايان داشته باشيد، به شما پيشنهاد مي كند تا نگاه اجمالي به 9 تا از اشتباهات رايج كه در هنگام بسته بندي اثاثيه ممكن است رخ دهد، بياندازيد.
1 – شروع بسته بندي اثاثيه بدون برنامه ريزي
يكي از رايج ترين اشتباهاتي كه در بسته بندي اثاثيه منزل رخ مي دهد، شروع به بسته بندي هريك از وسايل منزل بدون داشتن برنامه ريزي در ذهن يا برنامه ريزي كه روي كاغذ نوشته شده باشد، است. مشكل بسته بندي وسايل منزل بدون برنامه ريزي و به صورت رندم اين است كه، هرچند شما فكر مي كنيد كه فرايند سخت بسته بندي اثاث منزل را شروع كرده ايد و به صورت آهسته و با درايت پيش مي رويد ، اما بايد به شما بگيم كه وقت خود را هدر داده ايد. و زمان دقيقا همان چيزي است كه در زمان اسباب كشي و جا به جايي نمي توانيد به صورت لاكچري هزينه كنيد ، چون به آن بسيار احتياج داريد.
بهترين راه نوشتن يك تقويم و برنامه ريزي بسته بندي شخصي است، كه مي توانيد اين كار را با مشورت گرفتن از كساني كه به تازگي اسباب كشي كرده اند انجام دهيد. اين كار باعث مي شود بهره وري شما در بسته بندي اثاث بسيار بالا رود. اطمينان حاصل كنيد كه بسته بندي وسايل خانه را الويت بندي كنيد.
2-رها كردن بسته بندي اثاثيه براي روز حمل بار
"بعدا" كلمه بسيار خطرناكي مي باشد مخصوصا زماني كه درباره بسته بندي اثاثيه منزل صحبت مي كنيم. يكي از بد ترين اشتباهات قرار دادن مقداري از كار بسته بندي براي بعد جهت رسيدگي به كارهاي ديگر كه فكر مي كنيم ضروري تر هستند است.
مسئله اينجاست كه، بدون در نظر گرفتن اينكه چقدر زمان تا روز بزرگ آمدن باربري و حمل اثاثيه داريم، هرچقدر كه تمايل در به تعويق تنداختن بسته بندي داشته باشيم، شروع بسته بندي سخت تر مي شود. تعويق باعث ايجاد استرس مي شود، استرس ياعث ايجاد وحشت مي شود و وحشت ياعث تصميم گيري بد مي شود.
اين جمله را ياد داشت كنيد و يا كاملا به خاطر داشته باشيد كه : تنها راه اينكه كاري را درست انجام دهيد، اين است كه آن را همين الان شروع كنيد. در واقع به اين معناست، كه از همان لحظه كه جا به جايي شما قطعي شد، شروع به بسته بندي كنيد.
3- فكر كنيد كه دسته بندي كردن اثاثيه منزل وقت تلف كردن است
وقتي زماني كه صحبت از اشتباهات بسته بندي ميشه، يكي از اشتباهات رايجي كه اغلب افراد دچار آن مي شوند، ان است كه بدون جدي گرفتن دسته بندي اثاثيه شان شروع به بسته بندي مي كنند. البته كاملا درست است كه افراد با بسته بندي تمام وسايلي كه دارند و دسته بندي آنها زماني كه در خانه جديد رفتند زمان زيادي ذخيره ميكنند.
فقط يك مشكل وجود دارد، آن هم اينكه اين روش كاملا غلط است. اين روش نه تنها زمان زياد تري در بسته بندي از شما ميگيرد بلكه هزينه اسباب كشي شما را نيز زياد مي كند. هرچه تعداد كارتن هاي شما بيشتر شود ، هزينه باربري شما نيز افزايش مي يابد.
4- عدم استفاده از تجهيزات بسته بندي با كيفيت
در زمان بسته بندي اثاث منزل مشكلات و اشتباهات زيادي به وجود مي آيند ولي يكي از اشتباهاتي كه اغلب افراد براي صرفه جويي در هزينه اسباب كشي انجام مي دهند، عدم استفاده از تجهيزات بسته بندي با كيفيت است. كه به عنوان معصوم ترين اشتباه قبل از اسباب كشي شناخته مي شود.
مشكل اصلي اين است كه اغلب انجام يك اشتباه منجر به وجود آمدن اشتباهات و مشكلات ديگر مي شود. و به همين سبب ممكن است فكر كنيد كه مي توانيد وسايلتان را با هر چيزي كه دم دستتان است بسته بندي كنيد . و اين كار تمامي فرايند بسته بندي و اثاثيه منزل شما را به خطر مي اندازد.
براي مثال، استفاده از كارتن هاي چيپس و پفك كه اغلب افراد از سوپر ماركت ها تهيه مي كنند و بعد از قرار دادن وسايل و كمي سنگين شدن به راحتي پاره مي شوند و وسايل شما آسيب مي بيند. حتما سعي كنيد از تجهيزات بسته بندي استاندارد استفاده نماييد ، تا وسايل شما آسيب نبينند.
5- عدم داشتن جعبه وسايل ضروري
يكي از اشتباهات رايج ديگر كه حتي ادم هاي باهوش هم انجام مي دهند، قرار دادن وسايل ضروري درون ماشين باربري مي باشد. تا زماني كه ماشين به مقصد نرسد و خالي نشود هيچ دسترسي به آنها نداريد. و بدون داشتن دسترسي به وسايل ضروري مورد نياز استرس شما دو چندان شده و مي تواند به مرز آسيب زدن نزديك شود.
با جلو گيري از اين اشتباه جان خود را نجات دهيد. اين مخصوصا زماني كاربردي تر و خطرناك تر مي شود كه شما بچه داريد و يا جا به جايي شما مسافتش زياد باشد و از شهري به شهر ديگر برويد.
در اينجا چند مورد از وسايل ضروري كه مي بايست جداگانه بسته بندي كنيد و همراه خود داشته باشيد آورده شده است: بطري آب، ساندويچ، دارو، لباس اضافه، مواد بهداشتي ضروري، ست لوازم و ابزار، اسباب بازي و وسايل ضروري ديگري كه براي بچه و يا حيوان خانگي شما لازم است.
6- پر كردن كارتن هاي اسباب كشي براي ذخيره زمان
بدون در نظر گرفتن آنكه چه چيز هايي تا به حال درباره مقدمات بسته بندي و نحوه بسته بندي خوانده ايد و يا از دوستان و آشنايان شنيده ايد. هزينه ارتباط مستقيمي با امنيت وسايل شما دارد. هم امنيت شما و هم امنيت اثاثيه منزل شما كه به خانه جديد انتقال مي دهيد.
تمام موارد از جمله، بيشتر شدن هزينه اسباب كشي نسبت به برآورد شما، و يا از دست دادن ساعتي در هنگام بارگيري ماشين حمل بار باربري، نمي تواند قابل مقايسه با حوادث فابل رخ داد مرتبط با امنيت بسته بندي اثاث منزل شما باشد.
نكته اي كه بسيار مهم است اين است كه : وسايل سنگين تر را در كارتن هاي كوچك تر و وسايل سبك تر را در كارتن هاي بزرگ تر قرار دهيد. به خاطر داشته باشيد كه هر كارتني ظرفيت تحمل وزني دارد كه كارتن هاي مخصوص اسباب كشي معمولا تا 30 كيلوگرم توان دارند. اين مسئله را در زمان بسته بندي كتاب ها بسيار دقت كنيد.
7- رها كردن فضاي خالي در كارتن اسباب كشي
از ديگر اشتباهاتي كه اغلب افراد در بسته بندي اثاثيه منزل مرتكب مي شوند ، خالي گذاشتن فضاي خالي در كارتن ، مخصوصا در بسته بندي وسايل چيني و شكستني اين بخاطر وجود فضاي خالي و پر نشدن كامل و عدم استفاده از فضا نيست. بلكه بخاطر اين است كه اگر فضاي خالي را با پوشال كاغذ يا بابل رپ پر نكيند در جا به جايي تكان خورده و مي شكنند.
8- جلو رفتن و بسته بندي كردن وسايلي كه نبايد بسته بندي كرد
از ديگر اشتباهات رايج بسته بندي وسايل و لوازمي است كه باربري و اتوبار آن ها را حمل نمي كنند. براي اطلاع از آن قبيل وسايل در زمان رزرو باربري از آن شركت بپرسيد و ليست اقلامي كه حمل نمي كنند را جويا شويد.
بسته بندي كردن وسايلي كه اتوبار آنها را حمل نمي كند وقت تلف كردن است.
اغلب وسايلي كه آتش زا و خطر انفجار دارند را باربري حمل نمي كند.
در كل اين سايل به چهار دسته تقسيم مي شوند.
كالا هاي خطرناك : مواد قابل اشتعال، مواد منفجره، كه مي تواند به فرد اسيب برساند
غذاهاي فساد پذير: اين مورد بيشتر مربوط به جا به جايي هاي طولاني مي باشد
حيوانات خانگي: اين مورد بستگي به شركت باربري دارد
گياهان: گياهان بسيار حساس و شكننده اند. بهتر است آن ها را به يك دوست خوب اهدا كنيد يا با وسيله شخصي خود حمل كنيد يا از قبل در باره آنها با اتوبار مشورت كنيد.
9- فكر كنيد كه حافظه شما آنقدر قوي است كه نياز به برچسب زني كارتن ها نداريد
آيا حوصله آن را داريد كه پس از اسباب كشي به خانه جديد ساعت ها به دنبال وسايلتان بگرديد؟
بسيار جالب است كه بدانيد اين قبيل اشتباهات زماني به وجود مي آيد كه افراد داراي اعتماد به نفس زيادي نسبت به به خاطر سپردن اقلام و جايگاه آنها مي باشند. حتي اگر در به خاطر سپردن اقلام بسيار ماهر باسيد، بايد به خاطر داشته باشيد كه فرايند اسباب كشي بسيار فرايند پر چالشي است كه اغلب باعث سر در گمي مي شود.
با بر چسب زني كارتن ها ديگر نيازي به وقت تلف كردن برا پيدا كردن وسايل در خانه جديد نيست.
- چهارشنبه ۱۰ آبان ۹۶ ۱۷:۵۴ ۵ بازديد
- ۰ نظر